söndag 14 juni 2015

COPPER MUGS...

Den som söker skall finna...!

Såg en variant av dessa muggar i koppar via Instagram och blev naturligtvis jättenyfiken.
Både för att jag gillar koppar och att Instakontot tillhör en svensk New York-bo!

Googlade runt och fann dessa som med sin ingraverade åsna, är en kopia av dom riktiga originalen som en gång i tiden fanns.

Jag hittade dom på Cocktail Kingdom, en välfylld bartendersida som har det mesta inom detta område.

Eftersom vi skulle till New York, så kollade jag upp om det fanns en butik, men det gjorde det inte.
Däremot har dom ett showroom, så jag kontaktade dom och jag var välkommen att komma förbi när jag hade möjlighet.

Sagt och gjort!

Det visade sig att dom låg riktigt nära hotellet, bara en gata bort...

Så vi tog hissen upp till femte våningen och tog oss igenom ett kontorslandskap för att slutligen komma till både showroom och muggar.

I dessa muggar serverar man den kända New York-drinken med samma namn som står ingraverat på muggarna, nämligen Moscow Mule!

Att muggarna är i koppar gör också att drinken håller sig isande kall, väldigt länge.

Drinkreceptet är följande:

MOSCOW MULE 1 mugg

6 cl vodka
2 dl Ginger Beer 
juice från en halv lime

isbitar
limeskiva eller limeklyfta till dekoration









Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar