onsdag 15 november 2017

DO THEY KNOW IT'S CHRISTMAS...

Årets julmusik har börjat på jobbet, nytt som gammalt.

Men personligen så saknar jag dom där riktigt "braiga" jullåtarna som fortfarande håller år efter år.

Jag har mina favoriter och tänkte bjuda på några under veckorna fram till jul.

Först ut är denna favorit som slog igenom med buller och bång redan 1984, då jag själv bara var 16 år...

Men fortfarande är den lika bra, och tyvärr lika aktuell.
Nya versioner har gjorts under åren 1989, 2004 och senast 2014 till 30-årsjubileet.
Dock är det fortfarande originalet som gäller om ni frågar mig!

"Do They Know It's Christmas?" med supergruppen Band Aid, med dåvarande popeliten, spelades in på initiativ av Bob Geldof.

Intäkterna gick då till det svårt svältdrabbade Etiopien.

Bildkvalitén på videon är dock inte den bästa, men ändå kul att återse alla dessa stora artister som gjorde det musikaliska 80-talet så komplett!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar